Alla inlägg under februari 2015

Av Pauline - 14 februari 2015 15:54


Rita mönstret på tyget & klipp ut

     

Sätt en klutt lim i mitten (på rätsidan) på en korta delen du klippt ut

    

Ta den långa remsan och lägg den med avigsidan uppåt (räta mot räta) och fäst ena änden i limklutten 

Sätt en klutt lim på den biten du just fäst...

 

..så att remsan bildar en loop

 

Sätt en klutt lim ovanpå delen du just fäst

 

Och tryck ner mitten av remsan

 

Rosetten är fin såhär men ibland vill jag ha ett band i mitten. Då klipper jag ut en remsa som är lika

bred som fäst-punkterna. Längd spelar ingen större roll då jag klipper av överflödet när den sitter på

plats. Se bara till att den räcker att drygt varv runt.

         

   

Mönstret till rosetten hittar ni här!

Jag fäste denna rosett på ett par skor som jag sytt.

     

Såhär blev resultatet!

 
  

Ovido - Quiz & Flashcards