Direktlänk till inlägg 29 september 2015

Prinsessklänning

Av Pauline - 29 september 2015 16:57


En härlig prinsessklänning till dagis utklädningshörna blev det i helgen!


På föräldramötet vi var på för några veckor sedan så var det en pappa som framförde sin sons

tankar och åsikter om dagiset inför föräldramötet. En utav punkterna var att det var för många

barn på dagis, för att prinsessklänningarna tar slut.

Det fastnade lite hos mig så jag tänkte att jag kan ju bidra med en till klänning.


Nu är det bara hålla tummar och tår att den godkänns av barnen. =)


 


För er som vill prova sy efter det här mönstret så kan ni ladda ner och skriva ut det här

MönsterPrinsessklänning


Om ni syr något efter det här mönstret så får ni gärna visa mig. Jag tycker att det är rolig att se vad ni skapar. Att ett mönster kan leta till så väldigt olika resultat. Om ni använder InstaGram får ni gärna tagga mig! @klintefalk

 

Tack & lycka till!

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Pauline - 9 november 2015 17:44

Några sytokar ville ha ett mönster på en utsvängd kofta så jag erbjöd mig att dela med mig av mitt som jag ritat till min dotter i stl 86/2T.   Mönster Utsvängd Kofta stl.86 ...

Av Pauline - 9 november 2015 11:36


  Det har dykt upp frågor om storlekarna på mönstren och här är en sammanställning. Jag har en rundare dotter och upplever att de amerikanska storkelarna har varit mer generösa (ungefär som Ottobres mönster) dock inte på amerikanska köpekläder....

Av Pauline - 22 oktober 2015 11:19

  Nu ska vi se om vi kan få till det här. Det kommer bli många bilder men jag hoppas på att det gör det lättare att förstå än massa text.   Jag kom på att det var korkat att visa handsömnad för sytokarna där majoriten syr på maskin så jag  ...

Av Pauline - 18 oktober 2015 12:39


  Nu ligger mönstret här på bloggen, äntligen!  Ca 350 mail senare...        Den här bilden lades upp i början av veckan och sen blev de snöbollseffekten av alltihop! Att så många skulle vilja testa det här mönstret, dessutom utan beskrivn...

Av Pauline - 29 mars 2015 09:47

Jag älskar sweethearturringningar så jag bestämde mig för att göra ett till dotterns sommarklänningar. Oftast gör jag ett liv och sen varierar jag kjolen till. Lägger till volanger eller en spets. Ändrar längden, kanske ett band i midjan, knapp...

Ovido - Quiz & Flashcards