Alla inlägg under mars 2015

Av Pauline - 29 mars 2015 09:47

Jag älskar sweethearturringningar så jag bestämde mig för att göra ett till

dotterns sommarklänningar. Oftast gör jag ett liv och sen varierar jag kjolen

till. Lägger till volanger eller en spets. Ändrar längden, kanske ett band i midjan,

knappar lr blixtlås.


Fantasin sätter gränserna!


Mönsterblad:

Del 1

Del 2


Dessa är sydda med detta liv som grund och som ni ser är de väldigt olika.

     

Av Pauline - 28 mars 2015 17:22

Jag har lovat en tut på dessa och det kommer! Jag lovade också att mönstret

skulle läggas upp i helgen så jag proriterade att lägga upp det nu så kommer

tuten förhoppningsvis under veckan. Den kan behövas då mönstret inte avslöjar

spec mycket om sömnaden. 

 

Se till att ni skriver ut alla mönsterbladen!


Mönsterblad

Del 1

Del 2

Del 3

   

Av Pauline - 28 mars 2015 17:12

Ett enkel grundmönster på en väst, ungefärlig stl 74.

Detta läggs upp för att testa så att allt fungerar en tut kommer att komma senare.

Se till så att ni skriver ut båda bladen med mönster.


Mönsterblad

Del 1

Del 2


 

Av Pauline - 26 mars 2015 14:11

Tänkte visa hur mina mönster ut under tiden de skapas.
Det skissas, läggs till med påtejpade remsor, klipps bort, mäts både en och sju gånger, test-sys, gör om gör rätt...
Så här tjusiga är alltså mina mönster innan jag överför dem till datorn. ?

Av Pauline - 25 mars 2015 15:38

Att andra vill ta del av mina mönster är så smickrande att jag får fjärilar i magen och samtidigt väldigt nytt och läskigt.
Jag är inte utbildad på något vis. Mamma lärde mig som liten att hantera en symaskin och efter det har jag levt efter mottot "fantasin sätter gränserna". Många av mina mönster lever upp till detta motto också. De är oftast ett enkelt grundmönster som jag sen länger, kortar, lägger till en volang, spets, rosett. Många går att sy i både vävda och stretchiga tyger, ett bra exempel på det är puff-byxan. :)

Mönster kommer att trilla in lite allt eftersom. Just nu håller ny dator med program att rita mönster i att programmeras.

Ovido - Quiz & Flashcards